1) Dowolny taniec przy piosence „Ufoludki na urlopie”
https://www.youtube.com/watch?v=N1QVEO9D4Kw
2) Słuchanie wiersza Ewy Szelburg-Zarembiny "Idzie niebo" recytowanego przez opiekuna (wykorzystujemy tu obrazek)
Idzie niebo ciemną nocą,
ma w fartuszku pełno gwiazd.
Gwiazdy świeca i migocą,
aż wyjrzały ptaszki z gniazd.
Jak wyjrzały, zobaczyły
to nie chciały dłużej spać.
Kaprysiły, grymasiły,
żeby im po jednej dać.
Gwiazdki nie są do zabawy,
tożby nocka była zła.
Bo usłyszy kot kulawy,
cicho bądźcie! Aaa ...
Rozmowa na temat wiersza.
3) Wykonanie pracy plastycznej na podstawie powyższego wiersza i obrazka. Dzieci malują na kartce to co zapamiętały z wiersza i danego obrazka. Ważne, żeby nie podpowiadać i schować obrazek😉
Zachęcenie dzieci do wypowiedzi o swoim obrazku – co się na nim znajduje. Może znalazły się na nim inne zwierzęta, zjawiska czy rzeczy😊
4) Zabawa przy piosence „Fasolki – Ufoludki”
https://www.youtube.com/watch?v=Jtm4_sbUaDI
Dowolna improwizacja ruchowa przez cały moment odtwarzania piosenki, poza sytuacjami gdzie dzieci usłyszą wyrazy: Dzień i Noc.
Podczas odtwarzania piosenki, rodzic będzie w dowolnych momentach wypowiada 2 słowa: dzień, noc. Do każdego słowa jest przypisany ruch.
Dzień – dziecko udaje, że jest słońcem. Rusza palcami - jakby migotały promienia słoneczne - wokół swojego ciała.
Noc – udaje zasypianie kładąc się na podłodze, dłonie ma złączone i kładzie je pod głowę, najpierw z jednej strony, potem z drugiej. Kolejno udaje chrapanie, a potem sapanie i wstaje.