Budowanie siatki pytań. Cele: określanie, co interesuje dzieci, i czego chciałyby się dowiedzieć o pieniądzach, wzbogacanie wiadomości na temat polskich pieniędzy.
Poznajemy polskie pieniądze – zabawy badawcze. Zachęcanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania.
Zabawa z elementem spostrzegawczości – Wędrujący pieniążek.
Poszukiwanie odpowiedzi na pytanie: Co by było, gdyby ludzie nie pracowali?
Odnajdywanie postaci przedstawionych na polskich banknotach w książkach, albumach lub na zdjęciach. Słuchanie ciekawostek na temat z życia poszczególnych władców.
Projektowanie banknotów według własnego pomysłu.
Jak powstają monety – oglądanie filmu edukacyjnego. Wzbogacanie wiedzy na temat polskich pieniędzy: historii i sposobu wytwarzania, porównywanie sposobu produkcji pieniędzy dawnej i obecnie.
Produkujemy monety – zajęcia plastyczne. Wzbogacanie słownictwa, rozwijanie sprawności manualnej.
Zabawa ruchowa Banknot czy moneta?
Zabawa z elementem spostrzegawczości – Brakująca moneta.
Gra zręcznościowa Rzut monetą.
Nauka pierwszej zwrotki piosenki Pieniądze.
Burza mózgów – Co to jest oszczędzanie? Wykonanie mapy myśli.
Po co istnieją banki? Rozmowa na temat pracy bankowca.
Zrozumienie potrzeby oszczędzania, poznawanie sposobów przechowywania pieniędzy, zapoznanie z instytucją użyteczności publicznej (bankiem).
Zabawa ruchowa Pieniążki do pary.
Układanie puzzli.
Utrwalanie wyglądu polskich monet i bankomatów.
Zabawa tematyczna Okienko bankowe.
Złota kaczka – słuchanie legendy A. Oppmana. Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania dłuższego tekstu literackiego.
Robimy zakupy – zajęcia matematyczne. Nazywanie i klasyfikowanie produktów ze względu na miejsce ich zakupu. Rozwijanie umiejętności liczenia i posługiwania się pieniędzmi w sytuacjach wymiany: kupno: sprzedaż.